Find us on Google+ سییتم های تعاملی - رسانه های تعاملی - پیور دیتا: 10/27/12

۶ آبان ۱۳۹۱

روشهای برقراری ارتباط توسط OSC در PureData

استفاده از بلوک های sendOsc و  dumpOsc
تصویر (۱)
استفاده از بلوک های sendOsc و  dumpOsc
تصویر (۲)

۲ روش برای برقراری ارتباط توسط OSC در Pure Data وجود دارد که عبارت است از :



۱- استفاده از بلوک های sendOsc و dumpOsc
استفاده از بلوک های udpsend - udpreceive و packOSC - unpackOSC
تصویر (۳)
(مطابق تصویر ۱ و ۲ )
















۲ - استفاده از بلوک های udpsend و udpreceive
و بلوک های  packOSC و unpackOSC

(این روش تنها راهی ست که با Synapse-Kinect کار میکند )
استفاده از بلوک های udpsend - udpreceive و packOSC - unpackOSC
تصویر (۴)

( تصویر۳ و ۴  )







routeOSC مورد استفاده برای ارائه انواع پیغام های   OSC در درگاه های خروجی 

مختصری درباره OSC


OSC چیست ؟
OSC مخفف Open Sound Control یک پروتکل برقراری ارتباط (برای تبادل اطلاعات از نوع عددی) بین برنامه هاست ، 
قابلیت حرکت در مسیر شبکه را داراست ، بنابراین میتواند در بین کامپیوتر ها با با فواصل زیاد از طریق اتصال شبکه ارتباط برقرار کند
نکته :
-  در مسیر اینترنت ایجاد یک VPN ضروری خواهد بود . 
-  OSC یک فرمت اطلاعاتی شبیه MIDI ست ، اما سریعتر و انعطاف پذیرتر 
-  هر برنامه یی که قصد فرستادن یک داده را دارد باید IP کامپیوتر مقصد و پورتی که  تا دریافت اولین داده در حالت انتظار میماند را بشناسد 
- اگر ۲ برنامه روی یک کامپیوتر بخواهند با هم ارتباط برقرار کنند IP ما 127.0.0.1 و یا دستور localhost خواهد بود .

اجزای تشکیل دهنده :
داده معمولا از ۲ بخش واژه و مقدار تشکیل میشود :
واژه : واژه رشته یی  از کاراکتر هاست که باد از ' / ' قرار میگیرد : به عنوان مثال
/pippo
مقدار : مقدار عدد صحیح که قصد دارید در برقراری ارتباط ارسال کنید : به عنوان مثال
/pippo 15

OSC  توسط برنامه های زیادی نظیر Reactvision (Kinect) , Synapse استفاده شده است .