Find us on Google+ سییتم های تعاملی - رسانه های تعاملی - پیور دیتا: 05/08/12

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱

patch for Pd-extended

این یک پچ برای پی دی اکستندد  است که اطلاعات را از دوربین کینکت دریافت میکند و با استفاده ازجم اطلاعات را روی صفحه 
طراحی میکند  و با حرکت دست میتوان صدا ها را کنترل کرد  
https://github.com/Sensebloom/OSCeleton

کینکت

کینکت برای ایکس باکس ۳۶۰ (به انگلیسیKinect for Xbox 360) یا به طور ساده کینکت که به طور کلی نام پروژه‌اش پروژهٔ ناتال (به انگلیسیProject Natal) نام داشته نام وسیله ایست که منجر به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای بدون استفاده از هیچگونه کنترلگری می‌شود. البته تنها استفادهٔ آن در مورد بازی‌های رایانه‌ای نبوده بلکه می‌توان از آن در تمامی موارد سرگرمی همانند تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی استفاده نمود. این وسیله توسط شرکت آمریکایی مایکروسافت ساخته شده‌است و بر روی دستگاه بازی ایکس باکس ۳۶۰ قابل استفاده‌است.
مرجع این وسیله بر پایهٔ یک دوربین با دو عدد لنز و یک درگاره مادون قرمز است که درگاه مادون قرمز و یکی از دوربین‌ها برای تشخیص عمق تصاویر است و دوربین دیگر هم که یک دوربین رنگی (RGB) است برای تشخیص تصاویر می‌باشد. این دوربین به کاربران ایکس باکس ۳۶۰ اجازه می‌دهد تا بدون لمس کردن هیچ کنترلگری بتوانند تمامی اجزای موجد بر صفحه را به کنترل خود در بیاورند. این دوربین حتی توانا به درک و تشخیص صداهای کاربر خود نیز می‌باشد و با تشخیص آنها قادر به انجام فرمان آمده از سوی کاربر است.
فروش این دستگاه در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۰ از آمریکای شمالی شروع شد.
پک کامل این دستگاه شامل یک دستگاه «ایکس باکس ۳۶۰ باریک» با حافظهٔ ۲۵۰ گیگابایت به همراه بازی «ماجراجویی‌های کینکت» و یک دستگاه دوربین کینکت است.


Pure data / پیور دیتا



 پیور دیتا  یک نرم افزار برنامه نویسی تصویری و به اصطلاح ریل تایم است که اغلب مورد استفاده موزیسن ها و هنرمندان و سایرین قرار میگرد.پوردات یک نرم افزار متن باز است که با بسیاری از پالت فرم ها همخوانی دارد .
برای دانلود این نرم افزار به سایت زیر مراجعه فرمایید :
http://puredata.info/downloads 


گلچینی از ابزارهای مالتی مدیا

Processing
Processing
Pure-data with Gem and GridFlow



Pure-data with Gem and GridFlow

سیستم عامل puredyne

pure:dyne یا GNU/Linux 2.3.6 سیستم عاملی است که امکانات زیادی را جهت کار با فایلهای صوتی و تصویری در اختیارتان قرار میدهد. یک نسخه لایو بوده و نیازی به نصب ندارد، به راحتی کامپیوترتان را با سی دی لایو آن بوت کنید و بعد استفاده از نرم افزارهای Pure Data, Supercollider, Icecast, Csound, Fluxus, Processing, Arduino و کلی ابزار دیگر برایتان مهیا میشود.
این سیستم عامل روی لب تابها، کامپیوترهای خانگی و… به درستی عمل خواهد نمود.

pure:dyne بر پایه Debian و Debian Multimedia بوده و همه ابزار های آن تحت GNU/Linux قابل اجرا و استفاده میباشد.
pure:dyne توسط هنرمندان برای هنرمندان طراحی شده و فرد به قدرت آن میتواند همه کارهای مالتی مدیای خود را با کیفیت بالائی توسط این سیستم عامل انجام دهد. یک ست کامل از ابزارهای مالتی مدیا برای هنرمندان در این سیستم عامل جمع شده است، اگر در زمینه ویرایش ویدئو، صدا و تصویر فعالیت دارید مجموعه ای بهتر از pure:dyne را نخواهید یافت!
به راحتی میتوانید این سیستم عامل را دانلود کرده و لایو آنرا در سی دی، دی وی دی یا یو اس بی ایجاد کنید.

جالب اینکه، این توزیع یک یو اس بی هم عرضه نموده که حاوی نسخه لایو آن بوده و کامپیوترتان را با آن میتوانید بوت کنید. این یو اس بی را به قیمتی مناسب میتوانید تهیه کنید.

این یو اس بی ظرفیتی برابر با ۲ گیگا بایت داشته و pure:dyne را لایو در کامپیوترتان لود میکند.

pure:dyne را از اینجا میتوانید به رایگان دریافت کنید | 
راهنمای کامل این توزیع را اینجا ببینید